Letnji raspust

clouds-1838927_960_720

izvor: pixabay.com

Zatvorenih očiju puštam da mi vetar miluje lice. U hladu bagrema, sakrivena od jakog sunca, ležim i čujem samo svoje disanje i šuštanje visoke trave. Otvaram oči i gledam oblake kako se klobučaju na nebu tako plavom da mi se sva duša puni njim. Baš je, bre, život lep!

Juče mi se završila škola i ne znam kako da obuzdam taj osećaj nemerljive sreće. Dva i po meseca letnjeg raspusta i sve kako samo ja želim, ej! Pa pući će mi duša od radosti…

Odjednom neki koraci. Seda neko pored mene i gleda tužno u iste one oblake koji nečujno hodaju po nebu.

-Hej, došla si da se pozdravimo? – gledam svoju najbolju drugaricu Natašu polusklopljenim očima.

-Mhm – jedva mi odgovara.

-Šta ti je? Što si neraspoložena? Ideš na more celo leto, a tu si sva nikakva!

-Ma nisam… tako eto…

Poljubi me ovlaš i reče ćao. Posle par koraka čujem iza leđa:

-Hoćeš da te zovem da mi kažeš da li je sa nekom drugom dok ja nisam ovde?

-A pa to je? Joj, šta ću ja bez tebe, Nataša! – ustajem i prilazim da je zagrlim snažno, da ne bude tužna. – Pa naravno, paziću ja na sve, ništa ti ne brini, neće smeti oko da otvori, bre!

-Brzo će da prođe ovo pa sam ja tu – kaže dok joj suze vise na trepavicama.

-E pa nemoj brzo, onda će i škola da počne – ljubim je da pukne.

Opet ostajem sama pod bagremom. Al’ imam još jednu brigu – kako da nateram dečake da me puste da branim na goliću. Dok je Nataša bila tu, branile smo svaka na svom. Sad kad ode, i ja ću dobiti šut kartu. O bože, kako su dečaci nekad strašno dosadni! Već znam i ko će prvi da se buni. Da, da, neki su i užasni…

Evo ih, nema više meni plandovanja kad viču kô magarci. Opet se dele da igraju fudbal na goliće i opet se koškaju ko će da ide po loptu.

A među njima i ON. Bože, kakve su mu samo oči! Plave kao ovo nebo što ne mogu da prestanem da gledam. U stvari ne, sad kao da su zelene, ili ipak plave… Moram da prestanem da blenem u njega. Ako me drugi vide, zezaće me celo leto. Al’ to su dečaci, oni, hvala bogu, ne vide ništa.

– Ja ću da budem na goliću – kažem.

– Ne može! Nataša nije tu, ni ti više ne možeš da braniš – kaže najužasniji.

– Ma nemoj! Naći ću neku drugu devojčicu pa ćemo opet da branimo.

– Ma neka – smeje se zlurado – kad vas napucam loptom na golu, neće vam više ni pasti na pamet da se muvate gde vam nije mesto.

– To ćemo još da vidimo ko će koga da napuca! – ratoborno ću ja.

Dok se ja ovde prepirem, one plave oči se pobiše sa jednim koji treba da donese loptu. Svi ih razdvajaju, a ja ništa ne mogu da vidim, svi su za glavu veći od mene. Al’ to mi nije nikakva prepreka. Proguram se između njih da odbranim plave oči.

-Ne diraj ga ti, jesi čuo! – zacičim na kavgadžiju.

Svi odjednom nemi. A plave oči me gledaju i ne trepću. Dok osećam da crvenim do ušiju, smišljam kako da zabašurim ovaj ispad.

-Dajte, ljudi, da igramo fudbal! Šta se svađate? – pravim se nevešta.

Ništa od fudbala. Gurkaju se, koškaju i odoše da piju vodu i uzmu flaše da se prskaju.

Vraćam se pod bagrem da smislim kako da ostanem na golu i celo leto gledam one plave oči.

 

Epilog

Tog leta sam na moru tražila od roditelja da mi kupe fudbalsku loptu. Ispunili su mi želju krsteći se kao na još jedan moj pubertetski hir. Nisu imali pojma šta će mi, al’ ja sam znala. Sa loptom koja je bila neophodna i ja sam uvek imala mesto na goliću.

Nataša se tog leta na moru zaljubila u potpuno drugog dečka i zaboravila onog koga je trebalo da nadzirem. Dvanaest godina kasnije postala sam joj kuma dok je bila najlepša mlada na venčanju sto parova ispred Skupštine grada.

A plave oči? Za njih sam se udala osamnaest godina kasnije. On i dan-danas tvrdi da smo se tog dana upoznali, a ja znam da nije u pravu. Tog dana je zapravo on mene prvi put primetio. A posle toga sam se ja potrudila da me više nikada ne ispusti iz vida.

 

Eto kako su dečaci naivni. A ponekad je dovoljno samo imati srce i jednu fudbalsku loptu pri ruci…

 

8 thoughts on “Letnji raspust

Leave a Reply

