Sedmi krezavi rođendan

7 naslovnaZrak sunca pada mi na lice. Budim se i osećam miris pečenog patišpanja koji se lagano iz kuhinje izvija do mog kreveta. O, pa danas je moj rođendan, i to sedmi.

Ne bih još da se probudim, mnogo volim da spavam. Nekad me puste i do 11 da se protežem po krevetu, ali danas je važan dan, dolaze gosti i nema izležavanja.

Evo je već moja baka nada mnom:

-Hajde, sinče, da ustaneš da se umiješ pa da ti nana rođendan čestita. I da doručkuješ nešto, gosti sam’ što nisu došli.

Da, to je njena večita žurba i briga da nešto jedem, da se bar malo ugojim. Jer bruka je da dete u prvi razred krene sa svega 15 kila.

– Jelo, dete belo, jesi ustala? – pita tata i viri iza vrata. Ljubi me dok mu se kačim o vrat i udišem onaj miris kolonjske vode koju uvek nosi na glatko izbrijanom licu, samo njegov, meni najdraži.

-Jesam – cvrkućem ja i već znam, nosi mi neke slikovnice da ih čitam unedogled. Ali ne, ovaj put to je prava knjiga, da se dobro uvežbam pred školu. Puna je slika i ja više ne mogu da je ispustim.

Evo i mame, pune mirisa goveđe supe koja vri u kuhinji, ljubi me i žuri, znam da je uvek usplahirena kad dolaze gosti. Tu je i sestra, ljubi me i kaže:

-Srećan rođendan i da me više slušaš.

-Hoću – kažem ja, a misli mi već u onim stranicama knjige u kojima ima nekih ruskih zlatnih dvoraca sa šarenim kulama i snežnih kraljica i čarobnih ždralova.

Donose mi hleb preko koje je srž iz goveđe kosti. Solim ga naspretnim prstićima i jedem u dva zalogaja. Treba misliti o tome kako se obući za goste.

Pošto ne dam drugima da mi se mešaju u kreacije, biram sve crveno, samo tamnoplavu bluzu i sandalice. Da se sve uklopi, znam ja šta valja. Al’ moram da budem u crvenom, zbog Zvezde, tako najviše volimo tata i ja.

-Sinče, i pulover da obučeš, da se ne pre’ladiš – dodaje moja nana, večno u brizi da se ne razbolim. To prihvatam. – A da te očešlja nana, kako ćeš čupava na rođendan?

E to ne dam, na njen veliki užas. Raščupana od spavanja, malo doterujem kosu i odlučujem da jedini ustupak bude rajf. Krsti se žena, ali ja sam neumoljiva.

Za taj dan imam samo jednu muku – kako ću krezava pred goste? Pre nekoliko meseci poispadali su mi prednji zubi, što me strašno pogađa, a biće slikanja onoliko. Mom bratu od tetke, kome je fotografisanje pasija, ja sam najdraža manekenka, a još mi je i rođendan. Uh, taj problem ću nekako morati danas da rešim. Ništa, držaću zatvorena usta, nemam kud, mislim se ja.

Već je vreme za goste. Sve je sređeno i gotovo, i pored opšte histerije koja se uvek proteže uz predslavljenički ručak. I dug sto zastrt damastnim stolnjakom, i tanke čaše, i žuti tanjiri sa naslikanim buketićem cveća na sredini, koje ja najviše volim. Propinjem se da poređam salvete, da i ja nešto pomognem. Šerpu od čokoladnog fila sam već olizala pa na užas moje nane više i nisam gladna.

Stižu gosti, cela rodbina. Meni oči sijaju od šarenih poklona. Ne znam šta pre da dohvatim, sve bih odjednom, i da ljuljam lutku, i da crtam flomasterima, i da obučem sve što su mi doneli, i da prevrtim knjige, i to ceo komplet bajki u slici. Uh, da se onesvestiš od sreće! Vidim tu su i neke pare, al’ njih ionako neću ni videti. A i ne zanimaju me mnogo.

Prvi put sam na svoj rođendan pozvala i svoju najbolju drugaricu. Nije mala stvar – sedmi rođendan, ej! Pa to sam ja već napola devojka!

7 torta

Sedimo svi za stolom, a ja uživam. Volim tako kad se skupi rodbina, a ja najmlađa u celoj familiji pa svi u mene gledaju. I teraju me da im pevam, pa da imitiram pevačice, a ja sva cvetam. Pa mi sve to udari u glavu, i to što se vrtim i igram i onaj miris narcisa i zumbula što su ga sa sobom doneli, I karanfile, naravno, bilo je to još socijalističko doba. Al’ ovaj put, na njihovu žalost, ne izvodim imitacije. Gde ću ovako krezava?!

A brat me juri kao panter, vidi da neću da se nasmejem i vreba me da otvorim usta pa da me uslika. Kaže, što da nemam uspomenu na vreme bez zuba. Al’ ja neću ni da čujem.

Stiže i torta, a tata pali svećice dok ja gledam kako da ih sve pogasim da mi se ispuni želja. Zamislila sam da mi kupe baš jednu školsku torbu koja se meni sviđa, a ima na dugmićima mačje oči, da me ne opali auto kad se najesen budem vraćala iz škole.

Duvam svećice zatvorenih očiju tako jako da svi mleveni orasi sa površine završavaju u suknji moje strine. Svi se smeju, i ja, ali i i dalje ne otvaram usta, i dalje ih držim u obliku jedne male crte.

Brat traži da izađemo malo napolje da se slikamo. Ja jedva dočekam taj naš učestali ritual jer ništa lepše od toplog aprilskog dana i slikanja među rascvetalim trešnjama, kojih ima bezbroj u mom kraju.

-Sinče, zakopčaj taj tvoj crveni sakojčić! – viče moja nana.

Ma kome je do sakojčića, ko zna gde ćemo sad da idemo. Ponekad nas odvede daleko, u neka polja i livade, pa se uplašim hoćemo li umeti da se vratimo kući. Al’ ovaj put smo blizu pa se moja najbolja drugarica i ja manekenišemo sve u šesnaest.

Dok se nameštamo za slikanje pada mi na pamet jedna neverovatno dobra ideja. Da prikažem svoje gimnastičke sposobnosti i pokažem mu šta sam naučila u vrtiću. Dok ja to radim, on stoji i čeka, čeka. Ja ga na kraju pogledam i zaustim da pitam što ne slika i u tom trenutku opali foto aparat. Taman kad sam otvorila usta! I kad se vidi da sam krezava!

Šta ću, prešao me. Smeje se, a mene ništa ne može da naljuti na rođendansko popodne.

7 krezava

 

Epilog:

To veče sam od šetnje i uzbuđenja pojela za večeru toliko mnogo koliko dugo nisam. I spakovala se u krevet umorna od dana punog utisaka i uzbuđenja. Tog leta moja nana me odvela u svoj Varvarin da me kljuka i uspela je da me dobaci do 18 kila. U septembru sam dobila školsku torbu koju sam poželela kad sam oduvala svećice. Kosu upetljanu do zla boga su mi ošišali na kratko u drugom razredu osnovne škole, čak ni frizer nije mogao da je raspetlja. Moja najbolja drugarica koja je bila prva pozvana na neki od mojih rođendana danas mi je kuma. A ja sam ista kao pre, sem što se sada češljam.

8 thoughts on “Sedmi krezavi rođendan

Leave a Reply

