Svetu ne možeš ugoditi

smajlici

Prošle nedelje po raznoraznim slavljima desi mi se nekoliko paradoksalnih situacija.

Na jednom mi priđe drugarica koju dugo nisam videla.

„Bogami“, kaže ona, „imaš dupe, imaš. Izgleda da ni ti više nisi imuna na zimu i teška jela. Pa pazi se, očas posla ti to ode u sto kila“.

Gledam je ja, onako izgladnelu i kao prelomljenu u pasu, i samo se nasmejem.

Posle par dana, na novom slavlju, prilazi mi komšinica iz bivše zgrade. Odvuče me u ćošak i poverljivo zapita:

„Je li, bre, što si ti toliko smršala?! Pa osušila si se, ženo! Jesi radila ti skoro krvnu sliku? Da nisi nešto bolesna?“

Gledam je ja, onako zadriglu i raspomamljenu od toplote iz obližnjeg radijatora, i samo se nasmejem.

Al’ nije to ništa.

Prvog radnog dana nove godine odem u najbližu prodavnicu da konačno kupim svež hleb. Tamo preterano opuštena atmosfera već inače raspojasane bande. Valjda se napijali danima, pa nikako alkohol da im iz glave ispari. Pa im on, izgleda, daje slobodu da dočekuju svakog kupca kao svog kafanskog pajtosa (neko to zove pajtašenje sa kupcima, ja to zovem podjebavanje svakoga ko uđe).

Na kasi, oslonjeni jedan na drugog, sede dostavljač robe bez jednog prednjeg zuba i prodavac koji mi se već mesecima unazad udvara u stihovima pesama Grandovih zvezda. Na ove otužne pesmice, naravno, ne reagujem, ne samo zato što sam zauzeta nego i zato što je seljak i biološki bih mogla da mu budem majka.

Dok prilazim kasi, spremna sam za svoju porciju prazničnih doskočica. Ipak, ne očekujem da će razgovarati između sebe o meni kao da nisam prisutna. Dobro je, valjda još uvek postoje stvari koje mogu da me iznenade.

„Uh, što bih ja ovu komšinicu…“, izjavljuje uspaljeni prodavac, pokazujući glavom na mene.

„Koju, ovu?!“, zgranuto će dostavljač robe bez prednjeg zuba. „Pa, brate, vidi je našta liči!“

Gledam ih onako podbule i oduševljene svojom prirodnošću (neko to zove prirodnost, ja to zovem prostakluk) i samo se nasmejem.

Eto, u pet dana sam za nekoga bila slonica, za nekoga motka za veš, za nekoga seks simbol, za nekoga saraga.

Ko što rekoh, svetu ne možeš ugoditi, a i zašto bih? Ionako su većina moroni…

Leave a Reply

