Sedam smrtnih grehova čitanja- Book Tag

7-naslPronađoh pre neki dan igru koja me je pokrenula. Knjige volim, da čitam još više, pa i odgovori na ova pitanja kao da jedva čekaju da budu napisani. Pa da počnemo:

  1. Pohlepa (najskuplja i najjeftinija knjiga koju poseduješ)

Najskuplja knjiga koju imam je enkciklopedija „Sva čuda sveta“, u kojoj su opisana najlepša mesta na našoj planeti. Meni je posebno draga jer zadovoljava sve moje želje za pronalaženjem lepota prirode, što ste i sami primetili da mi je pasija. Sem toga, ova knjiga ima i posebu zanimljivost. Budući da je naručena preko Mladinske knjige, sam bog zna kako sam uspela da ih se otarasim sa novim ponudama ne samo knjiga nego i satova, potrepština za kuću, olovaka, privezaka, aparata za merenje pritiska i sličnih andrmolja. Eto, ne možeš u životu da imaš i dobru knjigu i da te neko ne smara… Tako ti je to…

Najjeftinije su knjižice koje su se delile uz „Blic“. Ima tu poneke pričice od domaćih i stranih pisaca, ali su ionako bile besplatne, pa su dobre da popune neku prazninu u delima koje već imam. Naravno da nisam htela da kažem da su dobre za potpalu, daleko bilo, mada im je papir tog kvaliteta. Ali, koliko para, toliko muzike, što bi rekao naš mudri narod.

 

  1. Bes (pisac sa kojim imaš love/hate odnos)

Verovali ili ne – Petar Petrović Njegoš! Znam da ću sad da navučem gnev crnogorske populacije, ali iskrena sam, šta ću. Njegov „Gorski vijenac“ je delo od kog mi najčešće dođe da se besim. I koliko god da tu knjigu pokušavam da izbegnem, ona me prati. Prvo u gimnaziji, pa na fakultetu, a sad i kad dajem privatne časove srpskog jezika. I da, da, da, znam da je u njoj sažeto i rodoljublje, i istorija, i celokupna dotadašnja književnost, i čojstvo i junaštvo crnogorskog naroda. I sve ja to znam, al’ svejedno mi dođe da se besim…

Sa druge strane, obožavam ga zbog „Luče mikrokozme“. Da se ja pitam, ovo delo bi bilo njegovo najbolje i najznačajnije. Zahvaljujući njemu Knjiga postanja u Starom zavetu mi je postala bliskija, naučila sam kako „luča“ čoveka ume da budi i vodi kroz svetove koji su u njemu i koji ga okružuju.

 

  1. Proždrljivost (knjiga koju si „progutala“ nekoliko puta, bez trunke griže savesti)

 Lako pitanje – svih osam romana Mir-Jam, koje sam milion puta progutala iako za mnoge nemaju nikakvu umetničku vrednost. Doduše, na Megatrendu je stavljaju kao temu za diplomski rad, pa bi se onda moglo reći da sam u dilemi. Šalu na stranu, njeni romani su mi oduvek služili da se resetujem. Neki bi rekli da su me kontaminirali posle svetskih i domaćih klasika, ali ja ipak biram reset.

7-mir

 

  1. Lenjost (knjiga koju si zapostavila zbog lenjosti)

U pitanju je knjiga „Opsada crkve Svetog Spasa“ Gorana Petrovića. Počela sam da je čitam i odvukle su me neke druge knjige. Iako je ona izuzetna, napisana tako da možete samo da se divite piscu kako koristi reči da izveze neverovatan vez neobične lepote, ja sam je naprosto sklonila u stranu. Obećavam da će je dovršiti, ionako sve vreme stoji kao opomena na mom noćnom stočiću.

 

5Ponos (knjiga o kojoj najčešće pričaš kako bi se predstavila kao intelektualac)

Knjiga o kojoj najčešće pričam da bih se predstavila kao intelektualac je ona koja me time i napravila – „Petrijin venac“ Dragoslava Mihailovića. Ona je bila tema mog diplomskog rada i moglo bi se reći da mi je promenila život.

Za nju sam se opredelila još tokom studiranja, tačnije prilikom spremanja ispita Književnost 20. veka. Petrija je tada potpuno osvojila moje srce i kao da sam kroz nju pronalazila odgovore na sva životna pitanja. Iako je lik nepismene žene, pisac joj je dao toliko narodske mudrosti kakvu nemaju mnogi školovani ljudi. Zato je Petrija i danas deo moje duše.

 

  1. Požuda (tvoja knjiška simpatija)

 Jedna od mojih najomiljenijih epoha u knjigama je viktorijansko doba. Iz tog perioda najdraža mi je Džejn Ostin, a od njenih dela roman „Razum i osećajnost“, a u njemu jedan lik, tako zavodljiv, a tako negativan, tako privlačan, a tako opasan za srce one koja ga voli. Lik koji Merijen Dešvud ostavi zarad novca i svojih grešaka iz burnih dana. Džon Viloubi – avanturista bajronovskog tipa, tako očaravajuće neobuzdan i neuhvatljiv  – pa kako da se ne zaljubite u njega?

7vik

 

  1. Zavist (knjiga koju bi želela da dobiješ na poklon)

Volela bih da na poklon dobijem jednu staru knjigu, koja sada ima neprocenjivu vrednost. Ona je s kraja 19. veka, prva zbirka pesama Aleke Šantića sa njegovom posvetom. Kad bih imala knjigu sa rukopisom svog najomiljenijeg pesnika, srce bi mi bilo na mestu. Ma koliko grehova imala.

7sta

 

Ovaj tekst završiću rečima blogera čije pisanje izuzetno cenim i koji je na temu knjiga i čitanja napisao nešto što ja ne bih umela bolje da sročim i najbolji je način da završim ovu igru:

„Ljudi koji čitaju i vole knjige uglavnom ne mogu biti suštinski loši. Mislim, mogu imati sijaset mana, sujeta, cinizma, ali najčešće ne mogu biti ‘dubinski’ loši“, Dejan Zlatić

 

Ja završih, a vi počnite!

7cit

 

 

 

 

Leave a Reply

