Poštena žena

temptress_by_cora_tiana-d8ht491

“Bože, toliko me jure muškarci, ne znam kako da ih se otarasim…”

Slušam je kako kuka i pitam se što li je toliko jure. Ne mogu da kažem da je ružna, nije, onako, prosečna je. Ima dugu kosu do struka, farbanu u crno, ali sa onim problemom koji imaju poneke žene da stalno izgleda kao da nije čista. Ima i karijes na jedinici, ali neću više da joj nalazim mane. Mora da ni ti muškarci to ne rade.

Pa da, mora da je to u pitanju – oni je gledaju na drugačiji način, mislim se ja. Zna se šta oni vole. Posmatram je iz nekog muškog ugla. Zgodna je, ima je u gornjem delu, mora da je to, pa je zbog toga jure svi od 7 do 107. Ko Politikin Zabavnik, bogati.

“Ne, ozbiljno, ne znam šta da radim”, nastavlja. “Žene me zbog toga strašno mrze, ali mene baš briga. Ljubomorne su. Bože, kao da sam im ja kriva što ih muževi ne gledaju nego sam im ja zanimljiva”

“Pa, naravno”, kažem ja. “Šta si ti kriva što si privlačna?”

“Tako je! Ti me jedina razumeš. Ne možeš ni da zamisliš kakve sve probleme imam. Kako s nekim progovorim više od dve reči, potpuno polude za mnom. I počnu da me jure i obećavaju mi sve što poželim. Ja, naravno, ne pristajem ni na šta. Bože, pa ja sam poštena žena…”

“Nisi nepoštena ako prihvatiš da uđeš u vezu sa nekim. Pa razvedena si, slobodna, nikom ne moraš da polažeš račune”, kažem ja. “Zašto da i ti ne nađeš nekoga ko ti odgovara?”

“A, ne, to nikako. Pa ja imam žensko dete, neću takav primer da joj dajem! Ja sam vrlo patrijarhalno vaspitana, pa tako i nju učim. Ja sam poštena mama”

“Dobro ako si tako odlučila”

“Bogami, jesam. Ali iako to znaju, jure me strašno. Evo, jel’ vidiš onog čoveka sa belom kosom? Mator, al’ me juri, potpuno je lud za mnom. Kaže mi sad bi se oženio sa mnom i ostavio mi sve stanove i kuće što ima, samo jednu reč da kažem. Al’ ja neću, baš mi je smešan”

“A znam tog gospodina, on se sa svima šali. Takav je čovek”

“A bogami, sa mnom se ne šali. Gleda me kao da mu oči na tiganju igraju. Al’ mene baš briga, ja sam poštena žena”

“Pa onda dobro”

“A znaš, prošle godine se jedan komšija odselio zbog mene. Žena ga naterala. Potpuno poludeo. Ja legnem posle ručka da se odmorim i vruće mi pa otkrijem noge, a on mi sve viri kroz prozor i pita me kad ćemo da pijemo kafu. Meni smešno, al’ kad je žena to čula, odmah je morao da promeni stan. Znaš kako me ona gledala. A ne znam što, ja sam poštena žena”

“Da, to ti je mana kad živiš u prizemlju, svi mogu da ti gledaju u prozore”

“Ma nije to zbog prozora nego zbog mene. I moj kolega jedan, potpuno poludeo. Zamisli, rekao mi je da nikad takvu ženu nije sreo i da će i ženu i decu da ostavi zbog mene, samo jednu reč da kažem”

“Pa šta si mu odgovorila?”, zainteresovah se ja.

“Oh, bože, pa šta da mu odgovorim? Odbila sam, naravno, ja sam poštena žena”

“On bolje da ostavi tu ženu i bez tebe, a ne da je tako ponižava na sve strane”, kažem ja.

“Jao, pa nemoj tako, on je strašno dobar i požrtvovan. Rekao mi je da bi je odavno ostavio, ali bolesna je, pa ne može, al’ zbog mene ne bi razmišljao. Kaže da sam ja prava fatalna žena i da je takvu tražio celog života. Al’ neću, ja sam poštena”

 

Nađem se posle toga s mojom majkom i pod utiskom ovog razgovora, pitam je ja:

“Je li, mama, kako to neke žene, bre, nikakve nisu, a muškarci ih jure kao budale, a znam neke baš lepe i fine ali niko ni da ih pogleda. Ja to nikako ne razumem…”

“Jel’ vidiš onaj čopor pasa što jure onu kučku?”, pita me moja majka, poznata po britkom jeziku i plastičnim primerima iz života i pokazuje na gomilu crnih kučića koji kao pomahnitali jure za jednom ofucanom ženkom po parku i međusobno se ujedaju. “Dok ona ne mahne repom, neće ni svi oni za njom da krenu, ma kakva da je. Tako ti je i sa ljudima”

 

Vraćam se po podne kući sa mužem. U zgradi neka cika. Moja sagovornica, “poštena žena” se kikoće sa radnicima Elektrodistribucije koji su došli da očitavaju struju. A kad joj oni nešto vrcavo odgovore, ona se tako zasmeje da se ori celo stepenište.

Moj muž ulazi prvi pa mene ona još ne vidi. Obraća mu se provokativnim tonom, koji ja prvi put čujem:

“O, komšija, pa otkud Vi? Slabo Vas viđam”

Pojavljujem se iza njega i smeškam joj se. Ona sva crvena, počinje da muca i ubrzo pobeže u stan.

Toliko o fatalnosti. Samo još da postanem ljubomorna i zamenim stan. Iako je ona poštena žena…

 

4 thoughts on “Poštena žena

Leave a Reply

