Tragom Marijinih divnih misli

maki1

Promocija knjige “Trag misli” Marije Bogičević

Mariju sam upoznala preko Fejsbuka, na grupi Blogeri. Posle par tekstova otkrile smo koliko smo slične – aprilska deca sa samo jednim danom (i mnogo godina) razmaka u rođendanu, vedre, nasmejane, posebnog senzibiliteta koji poseduje većina koja se upetljava u hiljade stranica knjiga na studijama književnosti, a koji nas čini nesigurnijima i ranjivijima od drugih, a koji manje ili više uspešno vremenom učimo da skrivamo. Tako je Tragač za zrnom dobra pronašao to Marijino Zrno pozitive. I, što bi se reklo, kliknule smo se.

Njeni tekstovi uvek su me vraćali onome što volim. Pišući o novim i starim knjigama i pesnicima i piscima, vraćala me na one stare koloseke zbog kojih sam zavolela književnost. A kad je objavila i sama svoju knjigu, jedva sam čekala da je pročitam, a Mariju upoznam.

Ta želja mi se ispunila u večeri kada je Biblioteka “Milutin Bojić” bila tesna da primi sve koji su došli da je podrže. Ona je bila ustreptala i uzbuđena, kao i svako ko sa dubokom osećajnošću proživljava sve što se oko njega dešava.

Kada je Marija pročitala svoju prvu pesmu “Prekretnica”, ostala sam bez teksta. Shvatila sam tada da se ta mlada devojka koja stoji pred nama ne šali  i da je prava, istinska pesnikinja.

Otkriću vam i jednu tajnu: došla sam to veče da je podržim i upoznam, i uprkos tome što to nisam htela, ponela sa sobom i neke svoje dileme i razmišljanja. Ali, ona je svojom “Prekretnicom” odgovorila na sva moja pitanja, iako joj ja nijedno nisam postavila. Dotakla mi je dušu na pravom mestu i od tog trenutka ja sam shvatila dve stvari: šta hoću u životu i da je Marija moja najdraža pesnikinja. Onako, bez dileme.

I celo veče je bilo puno emocija, spokoja i vedrine i sve se to prožimalo kroz muziku koja je pratila stihove, povremeni razgaljujući smeh i svaku pesmu koju je pročitala. I svakim novim redom me iznenađivala. U tako finom i krhkom stvorenju skrila se snaga koja pokreće srca, tera na životnu borbu, preispituje, vodi ka suncu i radosti.

Shvatila sam da sam je dobro procenila: nežna a jaka, ranjiva a spremna da zaceljuje tuđe rane, vedra, nasmejana, mila, pristojna, kulturna. I najvažnije: osvežavajuće normalna. Onakva kakvu bi svako ko je ima za prijatelja trebalo da čuva jer je kao izvor koji leči svakoga ko joj priđe.

Kad sam to veče došla kući, pročitala sam njenu zbirku pesama. I sa svakom novom sve više sam se divila: širini njene kulture i interesovanja, brige za sve što je okružuje, načinu na koji se poigrava rečima i spaja ih i slaže tako da izgleda kao da je to najprostija stvar na svetu, mašti koja se raskošno rasipa iz njene duše, snazi da ostane svoja iako i sama oseća da je u svojoj darovitosti drugačija od ostatka sveta.

Dok sam čitala, upoznala sam je više nego da smo negde sedele i pričale. Saznavala sam koje želje ima, kako se u njoj bude snovi i snaga, o čemu mašta, kakvu ljubav sanja, koliko je bole tuge sveta. I sve više sam bila sigurna da će knjiga koju držim u rukama jednog dana biti veoma vredna. A meni još vrednija jer će u njoj uvek stajati posveta sa mojim imenom.

maki

Fotografisanje sa fanovima 🙂

Ako poželite da pročitate Marijine pesme, saznaćete kako da oterate tugu i onda kada mislite da je to nemoguće, da nađete snagu, otkrijete ljubav, udahnete prirodu, ne zaboravite ko ste i odakle ste i postanete bolji ljudi. A ja sam sigurna da ću to biti sve više sa svakim novim čitanjem.

“Ćuti. Živi. Pokaži.

Daj. Pomaži.

Pokloni, pruži. Zagrli.

Širom otvori oči.

Pa ruke i srce.

Pravu reč sroči”

maki2

Kad je čitanje uživanje

 

 

2 thoughts on “Tragom Marijinih divnih misli

  1. Jeco, ja sam se konačno dokopala svog kompjutera i mogu da ti ostavim normalni (i poduži) 🙂 komentar na tekst… Inače sam ga pročitala na putu ka Vrnjačkoj banji, sa telefona i pokušavala sam da ostavim komentar ali nije htelo, samo sam na fejsu uspela.
    Već sam ti to napisala, ali opet ću, toliko mi je drago što si došla tog petka i što smo dobile priliku da se upoznamo i izgrlimo. 🙂 Jako mi je značila tvoja podrška i ohrabrujući smešak tokom trajanja promocije. Ne bih da zvučim patetično (drugima koji će možda ovo čitati), ali zaista smo kliknule, kako ti kažeš i jako sam srećna što su se pronašli Zrno dobra i Zrno pozitive. ❤
    Mnogo ti hvala na svim lepim rečima i na podršci! 🙂
    A ovaj tekst me je stvarno dotakao i raznežio. :-*

    Liked by 1 person

Leave a Reply

