Stara kutija sa razglednicama

postcards-1174179_960_720Kažu da hobi čoveku donosi mnogo radosti i zadovoljstva. Zato je u drugom danu blog izazova radosti priča o hobijima dobila svoje mesto.

Kako on utiče na ljude, videla sam još kao dete, gledajući svog oca kako se bavi filatelijom. Posmatrala bih ga dok se potpuno posvećuje svetu maraka i klasera, pažljivo ih ređajući specijalnom pincetom. Bilo ih je na hiljade, većih, manjih, šarenih, u zagasitijim tonovima, kao da nose patinu starosti. Ali ono što su one značile njemu bilo je lepše od svake marke u katalogu.

Tako sam i ja poželela da imam nešto svoje, što će me ispunjavati srećom dok sakupljam, pa ponosno prebiram po svemu što imam. Marke baš i nisam skupljala, ali nešto blisko njima me je privuklo sebi – razglednice.

U vreme kad sam bila dete, razglednice i novogodišnje čestitke obavezno su se slale. Kogod da ode na more ili planinu, šalje svima koje zna »snežne« ili »sunčane i morske«pozdrave, već u zavisnosti od prilike. Ljudi su se javljali i iz svojih malih mesta. Za Novu godinu obavezno su išle čestitke. Tada Božić niko nije spominjao.

Nakupilo se toga u kući, pa sam počela da ih sakupljam. A onda su počeli da mi ih daju i svi oni kojima njihove nisu bile potrebne. I ja sam tako osetila zadovoljstvo hobija.

Kada su mi iz komšiluka dali kutiju od starih klizaljki punu šarenih razglednica, bila sam najsrećnija na svetu. Danima nisam izlazila iz kuće uživajući u svakoj ponaosob.

Bilo je tu pozdrava, čestitki, ponekih čak i ljubavnih, sa skrivenom nadom da će druga strana odgovoriti. Pitala sam se šta li bi ta ženska osoba rekla kad bi znala da je nešto njeno tako lično dopalo u moje ruke.

Bila je tada velika zemlja, a razglednice u kutiji od starih klizaljki dolazile su iz svih njenih krajeva: od Ljubljane, Velenja, Škofja Loke, Zagreba, Osijeka, Sarajeva, Tuzle, Zenice, Čapljine, Kruševca, Sokobanje sve do Skoplja i Ohrida. O morskoj obali neću da pričam. Nije bilo tog ostrva ili malog mesta čiju razglednicu ja nisam imala.

Jednog dana složila sam ih i poređala po velikoj karti Jugoslavije, koju sam imala. Tako sam zauvek zapamtila gde se nalazi svako od tih mesta. Tako sam zavolela i geografiju i poželela da saznam sve o tim krajevima i jednog dana ih obiđem. U velikim enciklopedijama koje sam imala u kući istraživala sam svaku oblast nekada velike zemlje. I uživala.

Kada je otac iz kancelarije počeo da mi donosi razglednice koje su stizale iz najvećih gradova Evrope i sveta, i moje želje su se uvećavale. Njujork, Pariz, Moskva, Čikago, Sofija, Rio de Žaneiro, Toronto. Ceo svet je čekao da ga otkrijem.

Kako sam odrastala, za razglednice više nisam imala vremena. Jednog dana, kad sam već bila odrasla, kutija je otišla nekoj drugoj deci. Ali ja sam one koje sam dobijala od svoje rodbine i prijatelja ipak sačuvala. Ostale su u jednoj kutiji na vrhu ormana, koju sam sklonila onog dana kada sam otišla iz svoje kuće.

U međuvremenu su ljudi prestali da šalju razglednice. Ali neki koji znaju koliko ih ja i danas volim, potrude se da mi ih i danas pošalju. Imam ih iz celog sveta i ponosno ih čuvam, iako je to daleko od one blistave kolekcije koju sam nekada imala.

Otkako sam se udala, na svog supruga sam prenela ljubav prema razglednicama. Zato čak i kad nas dvoje negde odemo, kupimo po jednu za uspomenu. Jednom prilikom smo iz šale odlučili da je pošaljemo sami sebi. Sedela sam u hotelu i napisala tada šta radimo i kako se u tom trenutku osećamo. Sačekala nas je u poštanskom sandučetu kad smo se vratili kući i ostala kao mali isečak trenutka, poput dnevnika. Uvek se setimo tog dana u hotelu i kako nam je bilo dok smo je pisali.

Otada smo usvojili tu neobičnu naviku i uvek ih šaljemo na svoju adresu. Obavezno napišemo i da pozdravljamo poštara, ako ih čita. Nikad nam ništa nije rekao, izgleda da dobro obavlja svoj posao. A mi se smejemo. I uživamo u razglednicama. Dragocene su nam baš zato što ih sve manje ima.

postcards mine

 

 

 

3 thoughts on “Stara kutija sa razglednicama

  1. Divna tradicija i prelep hobi! 🙂 A tek slanje razglednice samoj sebi – potpuno genijalno!
    Obožavam razglednice. Obavezno kupim sebi jednu u svakom gradu koji posetim. Imam druga sa kojim ih razmenjujem gotovo deset godina, ali imam i gomilu razglednica od ljudi koji više nisu deo mog života.
    Imam dve preporuke za tebe – prva je sajt postcrossing.com , gde možeš slati i primati razglednice iz celog sveta. Druga je, naravno, moja kategorija razglednica na blogu, ako je do sada nisi videla: https://mojimalisvetovi.wordpress.com/category/razglednice/ 🙂

    Like

Leave a Reply

