Reci mi šta čitaš, pa ću ti reći ko si

knjige pocetna

Pre nekoliko dana videla sam da su devojke sa bloga započele ovu temu i mnogo mi se dopala. O knjigama bih svakako mogla uvek da pričam i da mi ta tema nikad ne dosadi. Pa da počnemo!

1. Da li smatraš da je rezime na poleđini knjige korisna ili nepotrebna stvar?

Mislim da je koristan jer u njemu svako može da prepozna da li ga interesuje tema ili žanr knjige. Ja obično volim da rezime ponovo pročitam na kraju, kada završim sa čitanjem knjige i sa njim uporedim svoje viđenje dela. Isto kao i kritike, pa sve to može da me zainteresuje i za neku drugu knjigu istog pisca.

2. Kupuješ novu knjigu. U kakvoj formi je uzimaš: da li audio, e- book, u mekom ili tvrdom povezu?

Isključivo knjigu sa “pravim” stranicama, e-book mi je naporan za čitanje, a i ima nešto u prevrtanju i šuštanju listova i onoga kad zaspiš sa knjigom na sebi 🙂

3. Dok čitaš, da li zapisuješ nešto na stranicama knjige, neki komentar ili misao koja ti se naročito svidela?

Kad sam bila dete, volela sam da žvrketam po knjigama, što se vidi iz priložene slike knjige “Pinokio”, koju sam čitala pre nego što sam pošla u školu i uredno u njoj vežbala da pišem brojeve 🙂 Kasnije sam to doživljavala kao skrnavljenje knjige i sve misli koje mi se dopadnu zapisujem u zasebnu sveščicu.

knjiga pinokio

4. Da li ti je bitno da je pisac žensko ili muško?

Nikako. Iako je mnogo više muškaraca, volim i romane i poeziju koju pišu žene. Od nenadmašne Agate Kristi, pored koje se uz krimiće najradije opuštam, volim i Trejsi Ševalije, viktorijanski period Džejn Ostin i sestara Bronte, ali i romane iz beogradskog perioda Drugog svetskog rata Svetlane Velmar Janković.

knjige spisateljice

 5. Da li čitaš unapred? Da li si nekada pročitala poslednju stranicu, pre nego što si došla do nje?

Ne, nikako! Ne volim ni da mi neko priča šta će da se desi, pa o knjizi sa nekim ko je već pročitao pričam tek kad je završim. Kada bih znala kraj, izgubila bih draž čitanja i neizvesnost radnje koju pisci određuju po svojoj volji.

 6. Koliko često organizuješ svoje police?

Obično stoje onako kako ih prvi put namestim, ali kad se nagomilaju nove knjige, onda se trudim da ih sve lepo poređam, po veličini ili po izdavačkoj kući.

books-wallpaper-3

 7. Budi iskrena, da li si ikada kupila knjigu samo zbog korica?

Ne, svaka knjiga je vredna, kakve god da su joj korice.

 

  1. Čitaš gde?

Gde god sam opuštena. Volim da čitam knjigu u tiho subotnje letnje popodne ili u zimski sumrak. Pre nekoliko dana otkrila sam da obožavam da čitam knjigu na obali reke uz njeno šumorenje. Tako da ispada da je najlepše čitati u prirodi jer ona sama po sebi opušta.

knjiga klupa

 

  1. Da li ti je muka da čitaš dok se voziš?

Ponekad, ali kad popijem tabletu protiv mučnine u putu ništa ne može da me spreči da čitam. Mada dok putujem, više volim da posmatram predele pored kojih prolazim.

 

  1. Hari Poter ili Sumrak saga?

Ni jedno ni drugo. Ja sam jedna od retkih koje taj žanr uopšte ne inspiriše na čitanje. Možda mu nisam dala šansu, ali ko zna, ne bi me iznenadilo da mi se jednog dana, ako odlučim da pročitam, ispostavi da mi je krivo što to nisam ranije uradila.

 

  1. Da li nosiš knjige sa sobom kada putuješ?

 O, da! Kakvo je to putovanje bez dobre knjige?!

knjige put

 

  1. Da li mirišeš svoje knjige?

Da, volim i miris novih kniga, ali i onih starih, iako mi se od njih kija. 🙂 Onda zamišljam šta li bi sve mogle da ispričaju kad bi mogle da govore…

 

  1. Knjiga sa ili bez ilustracija?

Nije važno, samo da je priča zanimljiva. Mada, kad se pojavi ilustracija dela, volim da uporedim sa onim kako ja zamišljam likove ili pejzaž. Ponekad mi je žao što ne umem da crtam, u tom slučaju bih sigurno oslikavala likove iz romana služeći se svojom maštom.

 

  1. Šta si volela da čitaš, ali si vremeno shvatila da je nekvalitetno štivo?

Knjige Mir-Jam sam otkrila u periodu puberteta i prosto ih progutala. Iako sam vremenom shvatila da one nemaju neku dublju umetničku vrednost, umela sam da im se vraćam čak i tokom studija kada mi je bilo potrebno “resetovanje” i potpuno odmaranje mozga od obimnih romana, koji su neizbežni na književnosti. Neko bi rekao da sam tako kontaminirala mozak, a ne odmarala, ali meni je prijalo. Uostalom, otkad sam videla da se na Megatrendu pojavljuje tema Mir-Jam na završnim ispitima na predmetu novinarstvo i književnost ili tako nešto, pomislila sam da sam možda i potcenila Milicu Jakovljević 😉

knjiga mir jam

 

  1. Ispričaj nam priču iz detinjstva, koja uključuje knjige?

Kao dete sam obožavala knjige. U početku su mi, naravno, bile najbliže slikovnice, ali sam vremenom počela da gledam slike i učim da čitam uz enciklopedije Diznijevog sveta mašte, Larusove enciklopedije, Lafontenovih basni i istočnoevropske varijante Dr Dulitla “Doktor Jojboli”. Pošto nisam više mogla da moljakam druge da mi čitaju, odlučila sam sama da se time pozabavim i mic po mic, nekako sam naučila da čitam. Prva knjiga koju sam pročitala bila je “Uspomene jednog magarca” grofice De Segir i sećam se da je bila i zabavna, ali povremeno i tužna. Kasnije su usledile mnoge knjige koje mi je preporučivao tata, a neke od njih su bile njegove čak i iz perioda kad je on bio dete mojih godina, pa sam volela da razmišljam o tome da čitam nešto što je on nekada davno držao u rukama.

knjiga magarac

 

  1. Koja je najkraća knjiga na tvojoj polici?

Knjiga Milovana Vitezovića “Platonova laž i druge otuđene priče”. Toliko obimnih višetomnih knjiga sam pročitala, a za ovu najkraću nekako nisam našla vremena…

knjiga najtanja

 

  1. Da li voliš samo da čitaš ili i pišeš? Da li sebe vidiš kao pisca u budućnosti?

Oduvek sam volela i da pišem, pored čitanja. Poslednjih godina sam se malo i razvila u tom pravcu, pišući na sopstvenom blogu. Nisam razmišljala o sebi kao spisateljici u budućnosti jer mislim da se tome, kao i svakoj radnji koja bi trebalo da bude kvalitetna, treba mnogo posvetiti. Najzad, ko zna, čudni su putevi Gospodnji… Da mi je neko pre tri godine rekao da ću imati svoj blog, rekla bih mu da nije normalan jer tada nisam ni znala šta je to…

knjiga pisac

 

  1. Kada si zavolela čitanje?

Čim sam ovladala i ćirilicom i latinicom i saznala da u knjigama svi svetovi mogu da postanu moji.

Desktop-tablet-book-wallpapers-The-Book-of-Secrets-540x337

 

  1. Koji je tvoj omiljeni klasik?

Od stranih pisaca Viktor Igo “Bogorodičina crkva u Parizu”, a od domaćih Ivo Andrić, “Travnička hronika”. I jedna i druga knjiga daju istorijski razvoj sredina o kojima govore i studioznost koja je potrebna za takva dela me oduvek fascinirala.

 

  1. Da li ti je književnost išla najbolje u školi?

Da, ako ne i jedina, ako izuzmemo moju drugu ljubav geografiju. 🙂 Toliko sam volela da čitam da sam jedva čekala sledeću lektiru po planu, čak sam progutala i sva četiri dela knjige “Vreme smrti” Dobrice Ćosića, čijem sam se opusu vratila mnogo godina kasnije, kada sam bila dovoljno zrela za njega. Čitala sam kao mahnita i kada bi mi ocena bila zaključena, kao prava štreberka. Tako sam “bezrazložno” pročitala Krležine “Glembajeve” i ostala naprosto oduševljena.

knjiga vezbanke

 

  1. Da ti neko pokloni knjigu, koju si već pročitala i koja ti se nije svidela, šta bi uradila sa njom?

Dešavalo mi se. Uredno su pronašle svoje mesto na polici jer je svaka od njih podjednako važna i bez obzira na to da li se meni dopada ili ne, knjiga je knjiga..

 

  1. Za koji serijal iz YA žanra, osim Hari Potera i Igre gladi znaš?

Tek treba da ih otkrijem 🙂

 

  1. Koja je tvoja omiljena reč?

“Svašta!” Koristim je i da se čudim, i da oponiram, i da nekoga blago prekorim 🙂

 

  1. Vampiri ili vile? Zašto?

Vile jer su mi mistične i privlačne. O njima sam i napisala nekoliko priča na svom blogu. Sve je počelo kada sam učestvovala na konkursu za priču iz srpskog folklora. Tako sam proučavala vile kao mitološka bića slovenske mitologije i postale su mi jako interesantne, pa su nastale i priče. U njima su one obično plahovite, ali iskrena ljubav može da ih umilostivi i načini mekim poput svile.

vila dilizansa

 

  1. Duhovi ili vukodlaci?

Duhovi, nekako su manje strašni, mada su i oni strašni… 🙂

 

  1. Shapeshifter- i ili Anđeli?

Anđeli, naravno. Prijatniji su za oko 😉

 

  1. Ljubavni trougao ili zabranjena ljubav?

Zabranjena ljubav jer je puna strasti i tihog očaja što ne može da bude ostvarena. Ponekad izgleda kao da je prava jer baš zato što ne može da se obelodani i istroši, ostaje zauvek u onima koji je u sebi nose. Ljubav poput Milene Dragović i Petra Bajevića u “Vremenu zla” Dobrice Ćosića. Toliko zabranjena i nemoguća da postaje neodoljiva…

 

  1. Da li imaš određeno mesto u kući gde čitaš?

Obično zavaljena u jastuke ugaone garniture u dnevnoj sobi, ali i obavezno pred spavanje. Bez knjige nema ni sna.

knjiga prozor

 

  1. Obeleživač ili bilo koji papir?

Obeleživač jer ih sada ima sve lepših i šarenijih.

knjige obelez

 

  1. Da li možeš da prestaneš da čitaš bilo kada ili to može biti određeni deo knjige?

Obično se trudim da završim poglavlje, ali ponekad moram da prekinem zbog obaveza i to me samo još više vuče da se vratim knjizi i vidim šta je dalje bilo.

 

  1. Da li jedeš ili piješ dok čitaš?

Nemam tu naviku, možda se plašim da ne isprljam knjigu… 🙂

Book Wide Desktop Background

Book Wide Desktop Background

 

  1. Da li možeš da čitaš dok je uključen TV ili svira muzika?

Ako je delo zanimljivo, ono me potpuno zaokupi i ne vidim i ne čujem ništa oko sebe.

 

  1. Jedna po jedna knjiga ili više odjednom?

U poslednje vreme po dve, ne umem da objasnim zašto. Toliko sam željna čitanja da mogu uporedo da pratim dva kvalitetna dela i da mi to nimalo ne smeta.

 

  1. Čitaš li naglas ili u sebi?

U sebi. Naglas jedino bolje razumem engleski, ali na tom jeziku retko čitam. Svojevremo sam učila naglas i to ume pomalo da bude iscrpljujuće.

 

  1. Omiljeni žanr?

Volim i istorijske romane, i trilere, i dela sa ljubavnom tematikom, u stvari sve što je kvalitetno napisano i drži pažnju.

 

Eto, to su bili moji odgovori na pitanja koja su mi bila veoma zanimljiva. Pozivam vas da mi se pridružite i podsetite se nekih zaboravljenih stvari u vezi sa čitanjem i knjigama, ali i da dodate i poneko pitanje koje vam se čini interesantnim. Ukratko, nema pravila, sve je prepušteno našoj mašti i uživanju, baš kao i knjige…

a-reader-lies-a-thousand-lies-before-he-dies

 

 

 

 

     

 

6 thoughts on “Reci mi šta čitaš, pa ću ti reći ko si

  1. Samo jedna malecna sugestija: pitanja je preprepreviše i anketa je baš podugačka. Bojim se da mnogi neće izdržati do kraja, msm, čitaoci. Razmislite o tome kada smišljate igrice 😉
    I srećno.

    Liked by 1 person

    • Hvala, Nego! Ja sam samo preuzela pitanja i nastavila igru. Meni, iskreno, nije smetalo, ali ne znaci da ce tako i drugi. Kao sto mi rekose devojke, pravila nema,pa svako moze da odabere sta mu se svidja, da skracuje i produzava, po svojoj zelji 🙂

      Like

  2. Pingback: „Реци ми шта читаш, па ћу ти рећи ко си“ – блог игрица | cy3a

Leave a Reply

