Čiča i ultrazvuk

cicaZnate onaj osećaj kad se nešto neobično dešava, a vi mislite da uopšte niste budni nego da sanjate? I onda shvatite da ste ipak budni. E, meni se to često dešava. Možda i drugima, ali ja samo za sebe znam.

Skoro sam išla na ultrazvuk. Ne sekirajte se, nije mi ništa, samo godišnji sistematski pregled. Prate me kao da radim za NASU, pa treba da sednem u raketu. Ali, ne žalim se, bar neko da radi svoj posao kako treba.

Elem, godinama unazad idem u istu privatnu kliniku da to obavim kad je potrebno. Išla bih ja u dom zdravlja, ali otkad su mojoj mami rekli da se tamo dobijaju “drhtavi” snimci, pa mu dođe kao da se ultrazvuku tresu ruke, pomislila sam da je ovo bolje rešenje.

I bilo je jer je na privatnoj klinici radila jedna divna stara doktorka. Međutim, žena je morala da ode u penziju. Naiđoh posle na neku mladu, nadrkanu i punu sebe, koja mi je tokom pregleda održala kraće predavanje o manama srpskog i prednostima francuskog zdravstva (ko da mi je ta informacija bila od životnog značaja), pa sledeće godine na jednog tako zgodnog doktora da sam od pogleda na njega i zaboravila zašto sam došla, a ove na nekog odrtavelog čiču. Pih, razočarah se odma’, nesta mi prošlogodišnja simpatija…

Al’ nema veze što je ovaj mator, to me odmah asociralo na bogato iskustvo u poslu, a to je uostalom i najvažnije. Ništa, prilegoh ja na krevetić, pa da počnemo.

Ćuti čiča i čkilji u onaj ekran. Ja prebrojavam neonke na plafonu i koncentrišem se da se ne upišam.

-Aha! – odjednom će on kao da kaže:”Eureka!”

Ja pretrnuh. Šta je sad naš’o, sunce mu i sve po spisku jebem…?

-Imate malo peska u bubregu!

-Je l’?- kažem ja i mislim se:”U jebote, big dil!”

Al’ čudno mi jer sam obavila i preglede na kojima o tome nije bilo ni reči. Znate već ono kad piškite, pa valjda bi u čašici našli malo tog peska, sunce mu… Gde izlazi taj pesak ako ga nigde nema, aman…

A nije da ne znam o čemu pričam. Imala sam ja kao devojčurak taj pesak i bilo ga u čašici, nego šta, pa kao svaki pravi Ovan koji mrzi kad mu bilo šta fali, pa i najmanja glupost, podivlja dok sve ne dovede u red. E tako sam i ja osmislila strategiju, napravila tabelu dnevnog pijenja da bi pravilno rasporedila količinu tečnosti, pokupovala litre i litre prolom vode, kuvala uvin čaj do iznemoglosti, cepala i C vitamin, za ne daj bože, čak kupila i mešavinu čaja protiv kamena u bubregu, za svaki slučaj, pa sam ga toliko roljala da sam na kraju dobila alergijsku reakciju na neku travku pa mi lice bilo ko semafor. Al’ neprijatelja sam izbacila, i to rekordno, za par meseci! Pa sad, znam neke stvari, hoću reći: “Je li, čiča, kako vidiš taj pesak, ako on iz mene ne izlazi? Možda će da krene na uši?”

Al’ ćutim ipak ja, sva u dilemama. Nemoj da se suprotstavljam lekarskom znanju i bogatom iskustvu. Ko zna, možda i može ovako, već se vajkam ja.

-Gotovo – konačno će on. – Sve je u redu, možete da se obučete.

-A šta da radim sa tim peskom? – pitam ja. – Jel’ da krenem sa prolom vodom i uvinim čajem? – pitam ja i već hvatam mahnit zalet za pravljenje tabela.

-Nema potrebe – čiča će. – Nije važno šta pijete, važno je da pijete što više onoga što pijete. Znači: voda, sok, pivo…

-Pivo?!- izlete meni zgranuto.

-Pivo, što da ne? – on će meni.

-Hvala, doviđenja, doktore – i izađoh.

Ispovrteh ja crvene na šalteru kod ljupke mlade žene sa blistavim osmehom i izađoh među svet. Idem ja tako ulicom, mislim o tom pivu, pa se zapitah: “Da ne radi ovaj čiča još u nekoj privatnoj klinici na ultrazvuku, pa ovako skuplja pacijenete za njih? Možda baš u nekoj u Gornjačkoj, pa ću samo da pretrčim i baš im dobro doći posle što više i više piva?” Ko će ga znati. A u tu Gornjačku, znate, idu svi koji preteraju sa pivom, a meni samo još to u životu fali…

5 thoughts on “Čiča i ultrazvuk

  1. Jelena “čiča” je upravu. Nije ti rekao da se napijaš 😀 Pivo de dobar diuretik 😉 Osim tog, pesak se ne vidi uvek u urinu, osim ako ga baš ima previš4. Zato, voda najmanje 3l dnevno, a čaša piva, kao dodatak, samo može da koristi i kao dodatak vit. B, pride. Sviđa mi se tvoj veseli pristup životu 😉

    Liked by 1 person

    • Hvala, Olja! ❤ Jeste, i par mojih prijatelja mi je reklo isto. Ja nisam znala da se pivo preporucuje u tim situacijama, a sada sam saznala. Kakogod, ocekujte "vesele" tekstove u narednom periodu! 😀

      Like

Leave a Reply

