O blogu i blogovanju

blogovanje

Evo nove igre na “Blogerima”. A pošto ja jedva čekam takve zanimacije, požurila sam da mojoj dragoj Radi odgovorim na pitanja i prosledim ista novim igračima.
Pa, da počnemo:

1. Zašto ljudi pišu blog?

Pitanje naizgled jednostavno, u u stvari zahteva razmišljanje. Da uđeš u tuđe misli, pa ih pogodiš. Pa, pokušaću. Većina blogera verujem da u svet bloga ulazi bojažljivo, pa se lagano pušta među talase. Osećaj kad vidimo završeni tekst koji je pušten u svet je neverovatan – tu se skupi sve odjednom: i potvrda da to možemo, i da su konture misli u našoj glavi dobile oblik, i to vrlo lep oblik, i da priča postoji, i tu je, pred nama. Pa kad krene adrenalin kad priča ugleda svetlost dana i iščekivanje prvih komentara. Pa još ako su pozitivni, osećaj je neopisiv i neponovljiv. Svako ko je to jednom osetio, verujem da želi ponovo. A ko ne bi želeo? Ima li šta lepše od osećaja da nam zaista dobro ide u nečemu što radimo i u šta ulažemo sebe.
Sem ovoga, sigurna sam da pišu da bi od zaborava sačuvali neke misli, osećanja i lepe dane iz života, da ispričaju tužne i potresne sudbine. Pišući, sa rečima oko sebe i čitaocima, ljudi nikada nisu sami. Pišu da bi bili čitani i da ispune očekivanja onih koji ih prate i poštuju njihov rad. Pišu da bi ostavili iza sebe nešto što nikada neće nestati.

2. Kako sam počela da pišem blog

Do pre godinu dana nisam ni znala šta je to blog. A onda sam videla priče moje školske drugarice Marijane i uživala u čitanju. One su bile specifične, zanimljive, ispričane na gorak način, ali protkane humorom i nadom da će ipak sve biti dobro – na način kako to samo žena ume. Pored priča, otkrila sam i blogerski svet, sve one koji su je čitali i hvalili i pomislila kako to mora da je dobar osećaj – biti među ljudima koji su slični tebi i koji te razumeju. Napišeš nešto dobro i hvale te oni koji i sami dobro pišu. Pa što da se ne oprobam i ja?
Moji prvi tekstovi podsećali su na njene, bila je moj pravi uzor. Kasnije sam pustila “njenu suknju” i počela da pišem različitim stilovima i “opipavam puls” publike šta je ono u čemu sam najbolja.

3. Šta me svih ovih godina drži u blogerskom svetu

U blogerskom svetu sam tek godinu dana, ali usudiću se da kažem da je postao deo mog života. Navika ili potreba, tek postao je deo svakog mog dana. Svakodnevno čitanje drugih blogova uči me svemu i svačemu, i kako se piše i kako blog treba da izgleda, kako se gradi priča, pa do toga kako se postavljaju fotografije i gde ih pronaći. O temama da ni ne govorim – toliko puta se iskreno iznenadim kako blogeri oko jednog malog detalja stvore čitavu priču, kako pletu stihove, kako se pred mojim očima razvijaju i postaju bliski pravim velikim piscima i grade svoj prepoznatljiv stil. I poželim da i ja postignem isto.
Bilo je dana kad sam bila tužna, a pisanje mi je oteralo tugu. Bilo je dana kad sam bila uplašena, a priča mi je oterala strah. Bilo je dana kad sam bila veoma srećna i tu sreću sačuvala da ne izlapi utkavši je u redove svog bloga. Pa sad kad poželim, skrivenu mogu tu da je nađem, pa mi opojno zamiriše kao parfem kad se otvori bočica.
Bilo je saveta blogera iz kojih sam naučila više nego u celom životu. Bilo je dana kad niko nije razumeo moje pisanje, a među blogerima sam srela ljude slične sebi.
Eto zato sam u blogerskom svetu – srećna, sigurna, spokojna – među svojima… ❤  🙂

E sad, dalje idu, dalje idu…
Blaženka
Nena
Marijana

🙂

6 thoughts on “O blogu i blogovanju

  1. “…pa mi opojno zamiriše kao parfem kad se otvori bočica.” Divno napisano! Lepo je kada se u našim pričama pronalaze drugi, ali je neopisiv osećaj kad nakon dugog vremena u napisanim redovima ponovo pronađeš sebe. Drago mi je što si u blogovanje ušla slučajno, a ostala namerno 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

