Neljubazni vampir

vampir-1Ej, živote, nekada se znao red. Ko ima pare, klanja mu se svako ko se o te pare ogrebe. A sad, došlo neko vreme pa nije lakše ni kad ih imaš. I kad daš, uvek, bre, nekako malo.
Do pre nekoliko godina mogao si da biraš u koju ćeš grupu da se svrstaš. Ako ideš na godišnji sistematski pregled (što bi trebalo), prvo ti je bitno da vadiš krv. E, tu već imamo kvaku. Imaš dve opcije:
a) U 7.00 ćeš sa gomilom penzosa zauzeti niski start i čekati da se otključaju vrata Doma zdravlja, pa trk uz stepenice dok se oni zaglavljuju u liftu. Tu ih zajebeš jer si brži i spretniji, pa dotrčiš pre njih. Čim si zdravo stig’o, to ti je već signal da si u principu dobro jer ti usput nisu ispala pluća i nisi se zadavio od kašlja. Sem toga, prvi si uzeo broj, a u prednosti si jer će, kad se ovi dovuku liftom, obavezno taj aparat pokvariti zato što će ga besomučno drndati i prepipavati, proklinjati tehnologiju i zazivati ona divna vremena kad su se obesne sestre drale i prozivale, pa oni možda i ušićarili da uđu preko reda. Kad se nekako domognu tog broja i sednu, kao za baksuz će početi da ti kašlju u lice, a ako se još osećaju na beli luk, a ti ništa nisi jeo jer, logično, moraš da vadiš krv, postoji šansa da se onesvestiš. A još te čeka histerična sestra koja će ti možda krvnički zategnuti ruku gumom, a možda (u nedostatku opreme) reći da je sam stegneš dok te nabada kao da radi goblen.
b) Ako imaš keša, odeš ko gospodin čovek u privatnu laboratoriju. Dočeka te prazna čekaonica, tiha muzika za opuštanje, koja se milozvučno rasipa po mirisnim hodnicima i jedno ljubazno lice koje je za te pare koje daješ spremno i da ti uz tu muziku i otpeva, samo da bi te opustilo jer, eto, neprijatan je taj ubod igle, ali oni će koristiti malu i trudiće se da oponašaju komarca. Prosto se osetiš kao da imaš pet godina, kad te ubeđuju da će boca da te bocne kao komarac, čak pomalo i debilno. Kad calneš pare na pultu, svi nasmejani i zadovoljni. Na kraju krajeva i ti. Jebiga, platio si i zadovoljan si uslugom.
Mada, umelo je i tu da dođe do preterivanja.Svojevremeno mi se čak, kad sam bila u jednoj hipohondričnoj fazi i sumnjala da sam vrlo anemična, dogodilo da sam sa sve mamom (da ne padnem od manjka gvožđa) otišla kod nadnaravno ljubaznog privatnika. Radilo se zapravo o jednoj matoroj zadrigloj drtini koja je bacila oko na mene i sve vreme obrađivala moju majku da bi za tako mladu devojku bilo najbolje da pronađe sebi zrelog muškarca i za njega se uda. Jer, šta znaju balavci, namigivao mi je šireći oči. Ona se, jadna žena, zbunila i krenula da me brani od matorog perverznjaka, a ja sam jedva dočekala da završimo da bih pobegla glavom bez obzira. Po rezultate sam poslala momka, ne bi li se “mladoženja” malo o’ladio.
Ali, beše nekad tako. Danas tih opcija više nema, u istoj si grupi kako god da obrneš. Dobro, možda ipak postoje grupe (magarci i oni koji to odbijaju da budu).
Elem, poučena starim vremenima, logično odem da vadim krv na privatnu kliniku. Čim sam ušla, zaličilo je na Zonu sumraka! Rano jutro, a ja treća po redu, i to iza dva penzosa! Ne čudite se, oni danas imaju najviše keša. Ništa, sednem ja da čekam. Iz laboratorije u kojoj se vadi krv čuje se gunđanje. Laborant histeriše jer ga zeza kompjuter. Zadrža se prvi penzos unutra bogami jedno deset minuta. Baba ispred mene se uzvrpoljila, mrzi je da čeka i, kao po običaju, samo bi nešto da priupita. Kucnu na vrata i promoli glavu, a laborant je osorno izbaci napolje! U, jebote, mislim se ja, da nije ova klinika u međuvremenu postala državna, a ja nisam u toku?!
Vrati se baba pokunjena, kaže ne može da veruje da je bolničar toliko nevaspitan. Ne mogu ni ja. A htela je samo da pita da li joj važi uput. Kažem joj ja da za privatnu kliniku ne treba uput, ali ona, prilično tupava, misli da ja nemam pojma. Prozva je ovaj neljubazni, ona uđe i sve vreme se čuje da ga ona nešto zapitkuje, a on odsečno odgovara.
Dođe red na mene. Susretoh se sa jednim ćelavim nadrndanim likom. Dobar dan, dobar dan, gleda me kao da sam došla da ga pitam da mi pozajmi neke pare. Ne progovara, ne pita šta mi treba, valjda besan što mu je gužva od ranog jutra. Ne, najbolje da čekam kad će da ti se popravi bioritam, pa da dođem oko podne, a ti me odjebeš jer više ne radiš.
Vidim ja nema ‘leba i sama kažem da sam došla da vadim krv. A on će ironično:
– Aaa! Pa tako kaži.Šta ti treba?
Kažem da su mi potrebne osnovne analize jer radim godišnji sistematski pregled.
– Hoću precizno! – tvrdoglavo će on.
– Ne znam precizno – kažem ja. – Krvna slika i biohemija, ono što svi obično rade.
Počinje da histeriše što ne znam sve taksativno da nabrojim. Sad i ja počinjem da se nerviram i iako bih možda i mogla da se setim, sad iz principa neću.Puštam ga da besno sve čita redom sa kompjutera, a ja mu odgovaram sa da, ne i možda.
Sad će da me bocne. Nisam od onih koji se gube i onesvešćuju od vađenja ili kad vide krv,ali volim, brate, da mi sa druge strane igle bude ljubazna faca. Već sam se unervozila, a on se sve vreme nešto breca, svađa se sam sa sobom jer mu ja ne odgovaram i ne gledam ga. Kad je završio (da ne grešim dušu, nije bilo loše), hladno mi reče da idem da platim i da sa njim više nemam ništa. Budala, ko da mi pa on više uopšte i treba…
Odoh i ispovrteh tri crvene. Pitam se u tom trenutku za šta dadoh te pare. Ovaj mi divlja, nigde osmeha, pesme i igre, samo histerija, drskost i bezobrazluk. Pa, onda mi je bilo bolje da sam za tri crvene kupila sebi neku krpicu, pa ‘vatala niski start sa penzosima. Ista usluga, a ništa ne košta!
Ej, Srbijo moja među šljivama! Nekada sam mogla da dobijem i osmeh i muža po privatnim klinikama, a sad samo preko nosa. Džaba ti sve kad ti više ne važi ni ona narodna: “Para vrti gde burgija neće!”

Leave a Reply

