Kad se zaljubiš u novogodišnjoj noći

Odrastanje u devedesetim nije bilo lako, u najmanju ruku. Ko je iz toga izašao normalan, trebalo bi mu čestitati. Ipak, postojao je način. Ako ste uz sebe imali one slične vama, koji su bili srećna i dobra deca, koja nisu želela više od onoga što im život u tim trenucima nudi, mogli ste da izađete iz svega neoštećeni. Ja sam imala tu sreću da sam bila okružena malim društvom sačinjenim od dečaka i devojčica koji su u životu tražili samo pozitivne stvari i kada ničega nije bilo, umeli smo sve što nam je potrebno da stvorimo sami.

Sa 14 godina pomalo je blam da slaviš Novu godinu kod kuće sa „matorcima”, maltene se osećaš kao da je propala. A šta raditi kad smo svi klinci koji su isuviše mladi da odu negde sami, a sa malo novca za bilo kakav izlazak?

Odlučimo mi da napravimo proslavu u vešernici jedne od zgrada. Ubedimo stanare da nam daju ključ i napravimo čitavu organizaciju: ko će da donese stolice, hranu, piće i neizostavni muzički stub, normalno. Uzbuđenje nas je tako drmalo, da smo jedva dočekali to veče da prikažemo kreacije koje smo smišljali baš za tu priliku.

Doteram se i ja i dolepršam. Sednem sa drugaricama u jedan ćošak i klimamo se uz muziku sa stuba, Rokset i tako to, dok se ovi ne poiznapijaju, pa krenu da cepaju Džeja i Tomu Zdravkovića.

Kad, evo ga i ON, sa najlepšim plavozelenim očima na svetu. Odmah mi se pomalo pripiškilo. Od uzbuđenja što ga vidim, valjda.

Upoznala sam ga još prethodnog leta kada su on i jedan od drugara hteli da se potuku na terenu za mali fudbal, a ja stala da ga branim. Prvo sam videla kakve oči ima – neviđene! I ne samo oči, nekako drugačiji od svih ovih ostalih što se samo klibere i prostače po ceo dan. Ma, oni mu ni do kolena nekako. Skoro sve devojčice počele da se muvaju oko njega, pa i neke moje drugarice, a ja neću protiv njih. A ja sve oko njega kao da mi je drug, al’ koji drug, hoće srce da mi iskoči napolje kad mi se obrati! Al’ mislim se ja onako nesigurna: „Ma, gde će on tebe kad može da bira koju hoće… ”

Eto, baš taj sa najlepšim zelenoplavim očima ulazi na vrata. I odjednom vešernica više nije nimalo jadna, već kao da su zidovi prekriveni svetiljkama i odjednom nekako vrućina, da umreš, bre!

Igramo mi tu i pevamo, a ja jedva čekam ponoć da me poljubi. Dođe i to, ja da se onesvestim koliko mu je nežan obraz, a miriše nekako neobično, tako lepo da hoću da poludim kad udahnem… Odjuriše svi napolje da bacaju petarde, kao hipnotisana krenem i ja. Malo se o’ladim na onom ledenom vazduhu, a i moram da gledam da me ne spale.

Vratimo se unutra i sad ću ja da pijem vino, valjda da se malo pravim važna. Bato, opali me odma’! Nisam navikla, pa se samo kliberim i mnogo mi se piški. Klimam se ja tako, a vidim i on navrće vino, al’ i njemu nešto slabo ide. Ostali se naroljali, ne znaju gde su. Najstariji od nas, sa čitavih 17 godina, oseća se valjda odgovornim, pa se brine o nama. Iz čista mira (mada, ko zna, možda je, „bogat životnim iskustvom”, ipak nešto nanjušio) priđe njemu i dovede ga kod mene i kaže: „Vas dvoje ste dva pijana idiota, sedite zajedno i treznite se!” Uh, sine, gde me s njim poveza?!

Sednem pored njega i osetim da je prebacio ruku preko mog ramena. Pogledam ga i osetim da ću se udaviti u onom zelenom plavetnilu, ali da je to nešto najlepše što može da mi se desi u životu…

Nedugo posle toga postala sam njegova devojka i saznala da je pomislio da mi druge nisu ni do kolena još onog dana kad sam ga branila na terenu za mali fudbal.

I od te Nove godine, godinu po godinu, uz uspone i padove, odlazaka i povrataka, dužih i kraćih rastanaka, godina veselja i godina koje nisu baš ličile na veselu vožnju ringišpilom, živi ljubav, sada mog muža sa najlepšim plavozelenim očima na svetu i mene…

12 thoughts on “Kad se zaljubiš u novogodišnjoj noći

Leave a Reply

