U raljama Busplusa

Dosta dugo se nisam vozila gradskim prevozom. Imala sam tu sreću da se razmazim u sopstvenom automobilu, a kad sam iz bilo kog razloga morala drugačije, vozikala sam se taksijem. Štaviše, prosto sam se orodila sa taksistima. Uđeš, sedneš, ispričaš se, mada, što jes’, jes’, posebna su oni sorta, al’ se odlično provedeš. Uspem tako da pronađem i druga iz osnovne, a jednom upadnemo i u  policijsku poteru za kriminalcem, pa smo oboje zajedno vrištali od uzbuđenja. Zbog potere, naravno.

Međutim, u duhu mera ”stezanja kaiša”, odlučim ja da prištedim i uđem u omraženi bus. U međuvremenu se mnogo toga promenilo, pa je moja starinska povlastica, na kojoj izgledam kao da bih rado nekoga ubila, davno otišla u arhivu. Sad je neki savremeni Busplus sistem, o kome nemam pojma ništa, sem da su mnogi zbog njega uzaludno kreštali po ulicama.

Šta ću, moram da se uklopim. Priđem kiosku da kupim kartu i ljubazno zamolim prodavačicu da mi objasni kako se koristi. Otkrijem da nemam pojma šta priča. Vidi ona da je gledam kao da sam sišla sa Vrške čuke, pa digne ruke i kaže mi da dve karte koštaju 260 dinara. U jebote, da dodam još 200, pa da se vozim taksijem, mislim se ja. Teško ću ja smanjiti onu rupicu na kaišu.

Šta ću, stanem na prepunu stanicu da čekam autobus. Ne znam kako da ubijem vreme, pa gledam živopisne likove oko sebe. Povraća mi se u najavi kad pomislim kako će da me spljošte kad uđemo unutra. Daj, ne drami, kažem ja sebi, zaboravila si da si bila prvak u guranju devedesetih, kada su i vrata pod pritiskom umela da otpadnu.

Posle 20 minuta dođe kukavni autobus. Uđem ja na prva vrata i zamalo da kažem vozaču: “Dobar dan!” Jebi ga, kad navikneš da budeš jedan na jedan sa taksistom, red je da budeš vaspitan. Opasulji me umilni ženski glas:”Poštovani putnici, očitajte vašu kartu!” Ah, da, sad treba sa ovim da se izborim. Počnem da je lepim sa svih strana, a iza mene krenuše da se deru razbešnjeni penzioni:”’Ajde, bre, šta si stala na vrata? Sklanjaj se, piiip ti materina…!” Uh, bre, što su agresivni, mislim se ja.

Odguraju me tako skoro do sredine i zalepim se za onu mašinicu za karte. Opet ona vrisne: “Poštovani putnici, očitajte vašu kartu!” Pa, očitala sam, bre, šta me opominješ, mislim se ja.

Utom se začu tužno zapomaganje nedaleko od mene. Podmladak romske nacionalne manjine je razvukao harmoniku u želji da zaradi koji dinar. Pevali bi oni unedogled da se ne pobuniše penzioneri uz ciku i vrisku da nemaju šta da im daju, smanjiće im penzije, šta oni misle, da imaju pare, a nemaju ni za ‘leba… i izbaciše ih napolje. O, mislim se ja, kakva razonoda. Opet ova: ”Poštovani putnici, očitajte vašu kartu!”

Već mi je svega dosta. Počnem sa setom da razmišljam o vožnjama u taksiju. Tamo si takav glas mogao da čuješ jedino zbog navigacije, kad kaže: ”Prekoračili ste dozvoljenu brzinu! ”, a taksista će na to: ”Eto, kad je čujem kako mi kenja, imam utisak kao da sam svoju ženu poveo sa sobom… ” Eh, lepa vremena…

Utom zakoči majstor krvnički i svi penzioneri popadaše preko mene! Ja se valjda odvikla od veranja po rukohvatima, a i nisam baš stamena. Ustasmo svi nekako, ja se malo zanesvestih od njihovih zadaha na beli luk, al’ držim se nekako. Al’ kad videh da su mi izgrebali nove svetlosmeđe antilopske cipele, došlo mi da vrištim! ”Poštovani putnici, očitajte vaše karte! ” Daj, bre, umukni više! Hvala Bogu, evo i moje stanice.

Sa beskrajnim olakšanjem izađem napolje i odlučim da odsad idem peške! Zdravo je, a i manje će mi se cepati cipele. Možda tako i skinem koje kilo, pa će se rupica i sama smanjiti. Sve u svemu: koji, bre, savremeni sistem?! Pišam vam se na Busplus!!!

2 thoughts on “U raljama Busplusa

Leave a Reply

