Svadba, svadba

Vidim da svi mnogo vole da pišu o svom venčanju, pa da i ja kažem par na zadatu temu.

Ako mislite da ću pisati o najsavršenijem danu u životu kada je tata plakao predajući svoju princezu, koja je gazila po laticama ruža i u suzama pala u zagrljaj mladoženji, varate se. Očekujte (ne)očekivano…

Odluka o venčanju došla je spontano, moglo bi se reći ničim izazvana. Nisam bila blagoslovena od strane Svevišnjeg, niti smo zbog nečega bili primoravani. Prosto smo iz duge veze odlučili da pređemo na sledeći nivo, ili, što bi u dečjim igricama rekli – na next level. A pošto je svaki sledeći nivo po pravilu teži od prethodnog, nadali smo se da ćemo ga nekako savladati.

Kada odlučite da se udate u septembru, zalomi vam se pomalo neprijatna okolnost da sve što je potrebno morate da zakažete bar tri meseca ranije.  U suprotnom, sviraćete u prste jer će svi nagrnuti kad i vi. Ne daj Bože da se predomislite!!! E, zato su jesenje svadbe za one koji su već odavno prelomili, ali i za one koji imaju živce kao konopce jer čekanju sopstvenog venčanja nikad kraja. A meni je to bilo posebno važno, jer, računam, u septembru neće biti vrućina, sve će biti baš kako ja želim.

Elem, odlučim ja da sve pripremim i organizujem sama. Uz svesrdnu pomoć budućeg mladoženje, naravno. Kakav danak neiskustvu!

Pošto sam na početku još uvek osećala mrvice patetike iz dana detinjstva (maštanje o dugoj venčanici, velu, cveću i slično) uzmem ja rokovnik Fudbalskog kluba Crvena zvezda (mrvice iz moje muške faze, kada sam sa ocem uredno posećivala utakmice) i gomilu raznobojnih flomastera, ne bih li svaku stranicu posvetila određenoj temi i na njoj prikupljala podatke iz kojih ću izabrati najbolje.

Ispostavi se da nam krene dosta dobro. Prvi kamenčić koji nas je sapleo bila je venčanica. Pošto sam malog formata, otkrijem da su sve haljine bar za broj veće od mene. Da sam u devetom mesecu, sine, ne bi bilo nikakvih problema, mogla bih da biram. Al’ za decu nema… Posle obigravanja pola grada, u jednom zabačenom salonu pronađem venčanice za “posebne” slučajeve, tj. nas vrlo umanjene. Ispostavi se i da nije od plastike, pa me to osokoli da mi neće biti vruće u njoj. Mada, kome može da bude vruće u septembru…?

Tako pripremljeni krenemo da odbrojavamo dane. Pronađem ja način kako da spojim lepo i korisno. Pošto nisam umela da igram kolo, a gre’ota da se mlada obruka, rešim da vežbam svaki put kad sam nervozna, pa da tako i učim i praznim se. Čoveče, toliko sam bila besna, igrala sam danonoćno, usavršila se do besvesti i spala na četrdeset kila, pa je bilo upitno hoće li i ona venčanica više doći u obzir.

Kako se približavao taj važan dan, pukotine su bile sve veće. Izbor šminkerke se na probi pokazao kao blago katastrofalan, sa preuzetom venčanicom nisam mogla da se pomeram, a kamoli da igram dobro uvežbano kolo jer je služila jedino za to da njom brišem patos po kome hodam, moje male muške deveruše su se slabo snalazile sa nošenjem vela, pa je pretilo da svi popadamo niz stepenice, a najviše muke mi je zadavao raspored sedenja jer jedna polovina gostiju nije razgovarala sa drugom.

Taj 7. septembar osvanuo je kao najtopliji dan u proteklih 50 godina, uprkos tome što sam ga ja izabrala baš zato što sam se nadala da neće biti vrućine. Neću da kažem da sam se probudila nervozna, jer nisam ni spavala. Odmah sam drmnula jedan diazepam, da preživim dan. Uzalud. Ni konjska doza nije mogla da me savlada. A ni da spreči potpuni raspad sistema. Moja ideja da budem komandant dobro uhodane vojske, srušila se kao kula od karata. Da li od nesnosnih 40 stepeni ili uzbuđenja, niko nije znao za sebe, niko nije izvršavao obaveze po dogovoru, gosti su upadali i ljubili me preko šminkerke koja je pokušavala da zadrži šminku koja se cedila.

Kada je došao mladoženja, nabili su me u jednu malu sobu, najtopliju u celom stanu. Doduše, dali su mi ventilator koji je vrteo vreo vazduh. I zapijali bi se oni unedogled i uz doskočice me “kupovali i prodavali” da se ja na kraju nisam razdrala i zapretila da ću pobeći s mladoženjom kroz prozor. Kad smo se konačno svi izmešali, videla sam da su svi obnaženi, prigodno temperaturi, samo smo moj napaćeni izabranik u fraku i ja izgledali kao dve skuvane rol – viršle.

Neću da pričam u kakvom smo nenormalnom stanju stigli do restorana i kako mi je fotograf iz zahvalnosti ljubio ruke jer sam poštedela i njega i nas onesvešćivanja pri fotografisanju na Kalemegdanu. Ali, kada smo ušli u salu uz gromoglasan aplauz svatova, pocela sam ozbiljno da mislim na Džuliju Roberts u filmu “Zgodna mlada” i da shvatam njena bežanja sa venčanja. Uh, kako sam poželela da pobegnem, ali nisam imala kud. Zar da se blamiram i trčim po Knez Mihajlovoj u venčanici koja bi me saplela čim bih napravila jedan življi pokret?! Nema, bato! Sedi i ćuti!

Da nevolja bude veća, dočekala nas je matičarka sa kamenom facom. Šta je ovoj ženi, pitala sam se, hoće li da nas venčava ili da nam saopšti kaznu zatvora od četrdeset godina? Zlobnici bi rekli da nema velike razlike između ove dve stvari… I sve se pomešalo, i njen bezbojni glas, i svatovi koji su se gurali, kezili mi se i mahali, kao da sam majmun u zoološkom vrtu, i fotograf koji je pokušavao da mi uđe u usta, ne bi li me slikao, a ja dobila želju da ga tresnem… I onda je, posle (činilo mi se višesatnog) čitanja izlizanih aforizama Duška Radovića, konačno pitala hoću li. Da,da,da!!! I ne smaraj više!!!

Posle je sve išlo lako, i poljubac, i ples, i cmakanje bez kraja i konca. Diazepam je konačno počeo da radi. Došlo mi je da kažem svatovima da me boli uvo ko je došao, a ko nije, ko nije zadovoljan gde i s kim je seo, ko je krišom plakao jer nije uhvatio bidermajer, ko je bio nezadovoljan fotografom ili muzikom… Jebite se, svatovi! Danas je moj dan!!! Svadba,svadba…!!!

One thought on “Svadba, svadba

Leave a Reply

