Soba 202

Ne dao vam Bog da odete u bolnicu. A pogotovo ako imate izbor da li da idete ili ne, a vi, kao ja, mentol, odlučite da se upustite u tu suludu avanturu, ničim izazvani. Kad već upadnete , imate dve opcije: ili da se pokrijete štrokavim ćebetom preko glave i preplačete, rizikujući da vas premeste na psihijatriju, ili da sve posmatrate sa vedrije strane dok ne prođe. Mada, ni u tom slučaju niste daleko od psihijatrije.

Elem, kad sam već ušla u vrzino kolo, odlučim se za opciju broj dva. Već u liftu do odeljenja naletim na jednu uplakanu i odmah krenem da je tešim. Pa, jasno vam je valjda da sam mekog srca. Ja mislila ona plače jer se odvojila od muža koji je ispratio, a ona kroz suze kaže: “Ma, koji muž, plačem zbog dece!” Ispadne da budemo “cimerke” u sobi, pa se združimo sa još jednom, lepom kao slikom, i tako se kompletiramo.

Što bi rekli kockari, odlično prvo deljenje. Kad je dobra ekipa, zaboravite gde ste. Pošto smo pričale i podvriskivale do neko doba, a sestra nas opominjala da je kasno i da se priberemo, pošto smo se pele po krevetima da lepo uslikamo zalazak sunca nad Beogradom, imala sam utisak kao da sam na ekskurziji. Doduše, nismo imale izlete, ali moglo je da ih zameni bazanje po drugim odeljenjima, a dranje cena u kiosku u prizemlju nadomestilo je kupovinu suvenira.

Upoznale smo i jednu babu iz susedne sobe koja se izdavala za “vidovitu” i koja svakog gleda tako što prvo čkilji na jedno, pa na drugo oko. Upade jedno veče kod nas i odmah baci oko na ovu lepu “cimerku”. Kaže, ima njen sin devojku koju ona mnogo voli, ali i pored toga bi da joj ipak ova bude snaja. Izjavi: “Sve ću ja da kuvam i radim, da ti prinosim i odnosim, samo da mi budeš snaja”,i dodade na kraju: ” pa čak i ako si sad u bolnici…” Opa, bato! Unikatna srpska svekrva kojoj ne smeta ni felerična snaja! Jedinstveno! Ne ostade joj dužna ova naša lepa “cimerka” i otera je te ova brzo napusti našu družinu. Doduše, meni je rekla da je podsećam na njenu zaovu koja je strašno ljubomorna na nju, ali ja verujem da su je moje velike oči prepale. Veštica sa urokljivim očima je svakako njen prirodni neprijatelj. Tako je svi pomalo oterasmo.

Ali, sve što je lepo, brzo prođe. Ode ova lepa na operaciju, a ja i ona uplakana ostasmo da čekamo svoj red i vidimo ko će nov da nam dođe u sobu. Što bi rekli kockari, teško da dve ruke zaredom mogu da budu dobre. Naša loša karta pojavila se u vidu babe sa hodalicom, Rumunke sa slabim poznavanjem srpskog jezika. Kad je došla u sobu, saznali smo da je teško bolesna. Bilo nam je žao i odlučile smo da joj se nađemo koliko možemo. Međutim…

Već posle par sati, baba je krenula da nas urniše. K’o za baksuz, nekako u isto vreme poklopi se moja konzumacija gorke soli, u cilju pripreme za operaciju. Ako ne znate šta je to, nemojte nikako da isprobavate, ispadaju oči kao na federe. Čim se smrklo,a to je sada, dao Bog već oko 5,  baba poče da divlja na rumunskom da se gasi svetlo. Ugasi ga sestra, a ja i “cimerka” ostasmo da se zaprepašćujemo u mraku. Mada, imam ja zanimaciju i igranku oko gorke soli, a ova druga mučenica zaspa u onom mraku već oko 8. Ništa, mislim se ja, to nas Bog kažnjava što smo do prethodne noći orgijale do neko doba…

Posle jedno jedanaestog odlaska u klonju, odlučim da polumrtva legnem da odspavam. Al ‘oćeš, vraga! U’vati baba da mi drma krevet i viče:”Alo, alo!!!” Jebem li ga, valjda hoće da zovem sestru. Propnem se ja i pritisnem dugme za poziv (nema, bato, tehnika!) i ova doleti. Baba besni, izgleda da je odlučila da odustane od primanja infuzije na koju su je priključili. Ova sestra blaga, nežna, moli je da se smiri. Ubedi je nekao da opet legne.

Legnem opet i ja, kad ne prođe mnogo, evo opet upade sestra da nam meri temperaturu! Pa, šta ima da merimo u tri ujutru?!! Izmerismo je nekako, niko nije prešao 34 sa 3. Jebi ga, digitalni toplomeri su čudo tehnologije! Ponadasmo se da ćemo sad da spavamo.

U zlo doba, opet nas probudi neko komešanje. Baba je u onom mraku uspela da nađe suknju, bluzu i cipele i potpuno se obukla, valjda u želji da krene kući. E, tu smo odustale, okrenule se na drugu stranu da spavamo, a baba je ujutru, kad smo se probudile, mirno spavala u svom krevetu.

Kad se sutradan naspavala, nastavila je po starom. Ukrala je “cimerki” ručak, a višak “dezerta” koji nije mogla da pojede, sakrila je u svoj ormarić. Pošto obe nismo bile u sobi u tom trenutku, ostala je misterija kako je ustala bez hodalice i to izvela. Poslednje što sam videla pre odlaska u salu, bilo je da je demonstrativno iščupala braunilu iz ruke, rešena da prekine sa infuzijom. To je proizvelo lokvu krvi na podu i po krevetu, a “cimerka” u sekundi nije bila sigurna da li se baba nije slučajno preklala…

Što se mene tiče, ne brinite. Po ulasku u operacionu salu, došao je moj uobičajeno nadrndani doktor i rekao mi da operacija nije potrebna i da sve što hoću, mogu da postignem i intervencijom u ambulantnim uslovima. Izguraše me iz sale sa hiljadu pitanja, a najvažnije od njih je bilo zašto mi to nije ranije rekao. Računam da se tek tog prepodneva zaista pozabavio mojim slučajem. Il’ je do tad štrajkovao zbog smanjenja plate, il’ nije bio profesionalno uzbuđen zbog mog slučaja…

Kako bilo, da je bio odgovorniji, ja ne bih upoznala nove ljude, doživela nove avanture, smršala kilo-dva od fantastične bolničke hrane koju sam uspešno izbacila uz pomoć gorke soli i doživela nadasve čaroban osećaj vozikanja po operacionoj sali. Ej, majko Srbijo, nema ti ravne na celoj kugli zemaljskoj…

3 thoughts on “Soba 202

    • Joj, već mesecima se trudim da napravim blog onako kako želim i kakav svi imaju, a ne umem! Petljam nešto, pa još više pokvarim. Mislim da je vreme da mi u tome neko stručniji pomogne… 🙂

      Liked by 1 person

  1. Ja nisam stručna, smatram sebe polupismenom, pa sma uspela sve sama da sredim. Imaš onu opciju, dodaj vidžete ili gedžete i kad slediš ta uputstva, a oni ti sami nude opcije za vidžete, očas posla. Veruj mi.

    Like

Leave a Reply

